Direktlänk till inlägg 15 februari 2012

Lite historia om spinglo för mina nya läsare, plus min invitecode.

Av Anders Erko - 15 februari 2012 12:39

MIn invite code  är :
http://www.spinglo.com/i/anders.erko@gmail.com


   


Hej alla mina gamla läsare och även så vej jag att jag har fått in ett gäng nya på sista tiden.

SPINGLO hur föddes idén



Vi alla har spenderat onödigt många timmar framför datorn i jakten på nyheter som just jag gillar. Finns ett gäng siter som försökt packa in samma tänk som spinglo på ett vis just när det kommer till nyhetsflöden. 

Samtliga har drabbats av växtvärk och börjat ändra om grundtjänsten och även lagt till funktioner som inte alls varit  av intresse för användaren i sig. Vilket oftast leder till att grundidén faller och man börjar rasa i trafik och användningsgrad.

Det unika med spinglo är att för drygt 2 år sedan kom man på att varför inte göra en site som man skräddarsyr efter sina egna intresseområden. Och sen har idén byggts på med massa andra bra saker på resan gång. De som också skiljer spinglo gentemot liknande grundidéer är att istället för att försöka skapa egna produkter/tjänster. Har de fokuserat på att teckna avtal med aktörer inom olika segment som redan är väletablerare varumärken. Varför lägga onödig tid på att uppfinna hjulet på nytt när det redan finns företag som är exemplariska inom sina segment.

Här spontant tror jag att spinglo har mycket att vinna eftersom de även premierar samarbetena som finns integrerade på plattformen. Det jag menar är att ska du börja hitta kärleken via dating, gör det via spinglo och få det till ett kostnadseffektivt pris.  Under de första åren har de egentligen endast utformat idén till vad som komma skall, men samtidigt börjat bygga en sugen medlemsbas som bara väntar på lanseringsögonblicket. Väldigt smart att göra på det viset dels för att då vet man att man redan har en kundkrets och även betydligt enklare att lösa eventuella samarbeten som ska gynnalanseringsperioden och även inflödet av nya snyfikna spinglo medlemmar. 

Många ställer sig ju frågan hur gör man detta då, det spinglo har gjort är att göra olika typer av tävlingar som sedan sprids via de sociala kanalerna som finns att tillgå i olika länder. På detta vis har du en bas som inte bara är inom Sverige utan i flera olika länder. Vilket också optimerar risken att växa snabbt och brett.


Vilka systersiter/samarbetspartners har Spinglo idag

Dating sida JAGODU  med spinglo.


   



Den portal sm jag bedömmer är den som är mest unik i sitt slag om man tittar i första läget på Sverige marknaden. Massa unika funktioner som inte hör till vanligheterna på de mer uråldriga dating sidorna som finns att tillgå. Behövs ngt nytt och fräscht inom detta segment och det känns som att JAGODU är helt klart på väg mot rätt håll. Sen känns det också som att samarbetet är genomtänkt inte bara när det kommer till spridning utan, funktionalitet, design och nytänk genomsyrar bägge siterna vilket gör att det känns som de verkligen går i symbios med varandra.

In och kolla denna efter att du blivit medlem på spinglo, du kommer garanterat inte bli besviken finns även massa folk som inte bara är ute efter kärleken utan mera vänskap/nätverksbyggande.


Storagetjänst Pickyfive


   

Denna vet jag inte super mkt om, eftersom den inte är lanserad men ska vara en lagringstjänst som kommer vara clean vilket man redan ser på utformningen. Men ska även täppt till många av de enorma falluckor som finns i dagens lagrings värld. Finns idag ett gäng stora som drop box, i cloud, google cloud mm,usendit mm. 

Det jag tror är en stor fördel är att på alla social communitys idag ägs ju oftast bilderna efter upptankning av siten själva. Detta avskräcker enormt mycket användare att ladda upp bildcontent, se bara på ett brinnande exempel som facebook. Läste någonstans att det hade sjunkit med 40 procent sen bara 6 månader tillbaka. Så trenden talar ju för att denna typ av tjänster verligen behövs eftersom beteendet att shara sina bildern kommer ju öka hela tiden. Bara man kan på ett enkelt och smidigt sätt komma till bukt med att du själv äger dina familjebilder och allt annat bildmaterial som du kan tänkas vilja dela med vänner och bekanta.

Så det känns som spinglo verligen vill erbjuda världen en heltäckningstjänst men som ska helt vara på dina villkor inte siten.


Core Cofé


        


Detta borde ni verligen pröva riktigt gott och prisvärt kaffe. tycker nämligen jag har haft nespresso tidigare men det blir så jäkla dyrt i längden. Detta är minst lika gott och går inte och jämföra i pris på sikt. Enkelt att beställa och smidiga leveranser. Också ett bra samarbete av spinglo ur ett perspektiv kaffe dricks över hela världen, vid många olika tillfällen på dagen. Och eftersom man också får handla billigare som spinglo medlem så premieras du även här ordentligt. Såna typer av spinglo samarbeten gillar jag, förbrukningsvaror som man även ska inhandla skadar ju inte direkt om det blir mer prisvärt än tidigare. Bara för att jag faktiskt är medlem på site som jag gillar.


Spinglo vad händer soon då!

Jag blev nyfiken för nu är det invitation only, så det kommer säekrt hända massa saker inom kort.

MIn invite code  är :
http://www.spinglo.com/i/anders.erko@gmail.com

Så se till att regga er snabbt, sen efter att ni reggat er kan ni även signa in via facebook. Om ni föredrar det som många gör.

Hörs snart igen.


 

 
 
Ingen bild

jenny

19 februari 2012 15:34

Tack för inviten så mkt,schysst sida spinglo verkar va.Ska bli kul och se hur den utvecklar sig. Men har faktiskt även börjat använda deras dating.

 
Ingen bild

Jesper

19 februari 2012 15:35

Tack för nice blogg,alltid kul med folk som kan hålla ögonen öppna efter nya coola siter. Då jag själv aldrig har tid med sånt, ska kolla in spinglo ordentligt när jag får tid. Men vid första anblicken ser det inbjudande och enkelt ut.

 
Ingen bild

Erik

19 februari 2012 15:36

Trevlig blogg, keep up the good work!

 
Ingen bild

Pelle Ström

20 februari 2012 09:15

Tack för inbjudan till Spinglo.

 
Ingen bild

Jossan

20 februari 2012 09:16

Jag har faktiskt hört talas om spinglo tidigare men hade ingen invte. Ska bli kul och se vad det är för ngt, ska testa ikväll efter jobbet. Tack för en trevlig blogg med.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anders Erko - 16 maj 2012 14:01


Vad är Spinglo? Det fick jag som fråga idag på lunchen, vilket jag förklarade väldigt mycket utifrån den input som man kan hitta på deras sida. Så mycket av detta är taget därifrån, sen har jag min egna uppfattning som jag även skrivit om i tidigare...

Av Anders Erko - 14 maj 2012 13:45

Hej alla glada va ett tag sen sist!   Har haft fullt upp och inte haft världens tid över för bloggen,men nu fick jag en lucka och tänkte ge er lite goda nyheter.       Spinglo lanserade för en tid sen en helt ny clean design i sitt arbe...

Av Anders Erko - 2 april 2012 13:31


Hej nu har en ny  unik shopping portal släppts på  spinglo . Får hela tiden frågor om hur man blir medlem och du måste idagsläget ha en injudan vilket jag skrivit i tidigare blogginlägg. Men för er som missa den kommer den nu igen:-). MIn inbjudnin...

Av Anders Erko - 23 mars 2012 17:00

Ville bara önska alla mina läsare en riktigt skön helg, haft en galen vecka. Så ska bli riktigt skönt att vila upp sig.   Trevlig helg till er alla   hej svejs och sköt om er   Anders ...

Av Anders Erko - 8 mars 2012 11:30


    Hej i vårvädret, måste bara säga till er att shit va kul funktionaliteten med spinglo är, när det kommer till det här med nyhetsflöden. Eller om man ska va lite mer internationell det här med "feeds" :-). Så jäkla smart jag sparar in så sjuk...

Ovido - Quiz & Flashcards